Schimmelnagels behandelen en nagelstyling

In de volksmond ook wel kalknagel genoemd. Schimmelinfectie kan voorkomen aan huid en nagels. Het is erg besmettelijk maar niet schadelijk voor de gezondheid. De aandoening aan de voetnagels begint vaak aan de grote teen. Als er geen behandeling plaats vindt gaat de schimmel zich uitbreiden en zullen de andere nagels ook worden aangetast. Je herkent een schimmelinfectie door verkleuring van een nagel in wit of geel, de nagel verdikt, wordt hobbelig en brokkelig. Uiteindelijk kan de nagel zelf gedeeltelijk of geheel loslaten.

Tips bij schimmelinfectie:
- Gebruik niet teveel zeep.
- Droog uw voeten zorgvuldig af, vooral tussen de tenen.
- Draag goed zittende schoenen, zomers en thuis zoveel mogelijk open schoenen.
- Gebruik slippers in openbare wasgelegenheden of sportscholen.
- Gebruik 2 maal per dag een schimmeldodend middel.

Behandeling:
Een schimmelinfectie geneest nooit vanzelf en de behandeling duurt vaak lang omdat de nagel slechts enkele milimeters per maand groeit. De pedicure kan een pijnlijke en dikke nagel dunner frezen en dit in combinatie met een schimmeldodend middel kan op lange termijn een goed resultaat geven.

Ook kan er sprake zijn van een voetschimmel op de voet of tussen de tenen. Hierbij kunnen pijnlijke kloofjes, blaasjes, schilferende vlekken en velletjes ontstaan. Ook hierover kunt u zich laten inlichten en adviseren voor een goede créme.

Nagelstyling

Geltechnieken voor reparatie of verfraaing aan de voeten.
Bijvoorbeeld het opvullen van een afgebroken hoek uit de nagel of de french pedicure, een gelnagel met een mooi wit randje.

Privacy Policy | Algemene Voorwaarden